Фигуралар қалай жүреді?

Шахмат екі ойыншы арасында шахмат тақтасында ойналады. Ойынның басында әрбір ойыншының иелігінде ақ немесе қара түсті 16 шахмат фигурасы болады: патша, уәзір, 2 піл, 2 ат, 2 тура және 8 сарбаз. Ойынның мақсаты қарсыласқа шабуылдай отырып, патшаға мат қою.

1 шаршыға тігінен жүреді,
(партияның басында 2 шаршыға)
1 шаршыға диагональ бойынша жейді
Сарбаз
Ең әлсіз шахмат фигурасы (ол әдетте фигура болып саналмайды) және шахмат материалының негізгі өлшем бірлігі: сарбаз баламасында фигуралардың "құндылығы" өлшенеді.

Шахмат фигуралары

Шахмат фигуралары – кез-келген шахмат партиясының басты кейіпкерлері. Шахматта фигуралардың алты түрі бар. Олар: патша, уәзір, тура, піл, ат және сарбаз.
Фигуралар 64 шаршыға бөлінген тақтада орналасқан. Көлденеңінен тақта А-дан Н-қа дейін латын әріптерімен, тігінен 1-ден 8-ге дейінгі сандармен белгіленген. Әріптік және сандық белгілер шахмат ойынын жазу үшін қажет.
Ерекшелігі – соңғы көлденеңге жеткен сарбаз кез-келген фигураға "айналуы" мүмкін
Ат "Г" әрпіне ұқсас траекториямен жүреді және жей алады
Ат
Туралардың жанында орналасқан шахмат фигурасы: b1 мен g1 – ақ ат, b8 бен g8 – қара ат.
Ерекшелігі – ат басқа фигуралардан "секіре" өте алады.
+
+
=
Сарбаз баламасы
Егер пілдің жолында еш фигуралар болмаса, ол кез-келген шаршылар санына диагональ бойынша жүре алады.
Піл
Шахмат фигурасы. Ойыншылар ойынды екі пілмен бастайды. Партияның басында ақ пілдер c1 мен f1, қара – c8 бен f8 шаршыларында орналасады. Пілдер тек ақ немесе тек қара шаршыларда жүре алады.
+
+
=
Сарбаз баламасы
Егер тураның жолында басқа фигуралар болмаса, көлденең және тігінен шаршылардың кез-келген санына жүреді және жей алады.
Тура
Тура – ауыр фигура, шамамен 5 сарбазға тең, ал екі тура уәзірге тең. Партияның басында ақ туралар a1 және h1, ал қара – a8 және h8 шаршыларында орналасады.
Ерекшелігі – патшамен бірге "рокировка" жасай алады
x
5
Сарбаз баламасы
=
Уәзір кез-келген шаршыларға тігінен, көлденеңінен немесе диагональ бойынша жүреді – тура мен пілдің жүрістерін біріктіреді
Уәзір
Ең мықты шахмат фигурасы. Ойынның басында ақ уәзір d1, ал қара уәзір d8 шаршыларында орналасады. Бастапқы позицияда уәзір әрқашан өз түсінің шаршысында орналасады, демек: "уәзір өз түсін жақсы көреді".
x
9
Сарбаз баламасы
=
Патша кез-келген бағытта тек көрші шаршыға жүре алады (және қарсыластың фигураларын жей алады)
Патша
Патша – шахмат фигураларының арасында ең маңызды және ең осал фигура. Егер патшаға мат қойылса (яғни патшаға шах қойылып тұрып, жүруге мүмкіндігі болмаса), онда шахмат ойыны аяқталады.
Ерекшелігі – турамен бірге "рокировка" жасай алады
Ат "Г" әрпіне ұқсас траекториямен жүреді және жей алады
Ат
Туралардың жанында орналасқан шахмат фигурасы: b1 мен g1 – ақ ат, b8 бен g8 – қара ат.
+
+
=
Сарбаз баламасы
Ерекшелігі – ат басқа фигуралардан "секіре" өте алады.
Егер пілдің жолында еш фигуралар болмаса, ол кез-келген шаршылар санына диагональ бойынша жүре алады.
Піл
Шахмат фигурасы. Ойыншылар ойынды екі пілмен бастайды. Партияның басында ақ пілдер c1 мен f1, қара – c8 бен f8 шаршыларында орналасады. Пілдер тек ақ немесе тек қара шаршыларда жүре алады.
+
+
Сарбаз баламасы
=
Тура
Тура – ауыр фигура, шамамен 5 сарбазға тең, ал екі тура уәзірге тең. Партияның басында ақ туралар a1 және h1, ал қара – a8 және h8 шаршыларында орналасады.
Ерекшелігі – патшамен бірге "рокировка" жасай алады
Егер тураның жолында басқа фигуралар болмаса, көлденең және тігінен шаршылардың кез-келген санына жүреді және жей алады.
=
x
5
Сарбаз баламасы
Уәзір кез-келген шаршыларға тігінен, көлденеңінен немесе диагональ бойынша жүреді – тура мен пілдің жүрістерін біріктіреді
Уәзір
Ең мықты шахмат фигурасы. Ойынның басында ақ уәзір d1, ал қара уәзір d8 шаршыларында орналасады. Бастапқы позицияда уәзір әрқашан өз түсінің шаршысында орналасады, демек: "уәзір өз түсін жақсы көреді".
x
9
=
Патша кез-келген бағытта тек көрші шаршыға жүре алады (және қарсыластың фигураларын жей алады)
Патша
Патша – шахмат фигураларының арасында ең маңызды және ең осал фигура. Егер патшаға мат қойылса (яғни патшаға шах қойылып тұрып, жүруге мүмкіндігі болмаса), онда шахмат ойыны аяқталады.
Ерекшелігі – турамен бірге "рокировка" жасай алады
Бірінші тегін сабаққа жазылу
Біздің жаттықтырушыларымыз балаңыздың деңгейін анықтайтын тегін тестілеуді өткізеді және біз сіздің балаңыздың деңгейіне сай топты таңдап береміз
Түймені басу арқылы сіз жеке деректерді өңдеуге және құпиялылық саясатымен келісесіз
Записаться на бесплатный урок
Оставьте заявку и мы вам перезвоним
+7 (778) 646-66-64 / +7 (778) 455-55-54

Нажимая на кнопку, вы даете согласие на обработку персональных данных и соглашаетесь c политикой конфиденциальности
Записаться на урок по skype
Оставьте заявку и мы вам перезвоним
+7 (778) 646-66-64 / +7 (778) 455-55-54

Нажимая на кнопку, вы даете согласие на обработку персональных данных и соглашаетесь c политикой конфиденциальности